Saturday 19 May 2012

HARGA DIRIKU..

Salam untuk semua..
Pic xda kena mengena dengan tajuk di atas ye.. Pics ni Dahlia amik masa turun dari Cameron Highland ikut Tapah pada bulan Mei tahun lepas. Saja nak share 3 situasi berbeza-beza yang dinamakan kehidupan..

kemaafan ibarat air..

..milik kita hanya usaha..

..selebihnya cuma tawakkal.


Petang semalam  Dahlia rasa down sangat sebab Dahlia dah buat 'kawan baik Dahlia' (BFF) marah dan merajuk. Dahlia juga tahu Dahlia dah buat dia terluka. Tapi yang paling sukar untuk Dahlia, BFF Dahlia ni dia paling tak suka bila Dahlia buat salah pastu Dahlia asyik minta maaf. 

Maaf tu dah jadi macam xda nilai pada dia bila dah kerap sangat diminta dan diberikan. Sebab tu berkali-kali dia pesan, jika dia marah, dia nak Dahlia diam je kerana dia akan baik sendiri.

Jadi malam semalam BFF msg Dahlia kat bbm (dah ok la tu dah hilang rajuknya). Itu tandanya dia dah maafkan Dahlia. Alhamdulillah.. dan ini msg terakhir dia yg dah berikan sedikit semangat dan kekuatan untuk Dahlia mengharungi liku-liku kehidupan yang serba mencabar ini.. Tq baby..

"Kita xda apa2 tapi kita ada harga diri, kita ada kekuatan, kita kena yakin kita bisa buat apa saja dengan adanya usaha.."

*BFF- Best Friend Forever
*Istilah BFF bagi Dahlia- Seorang sahabat yang juga boleh jadi kekasih dan suami..

by Dya Dahlia
Big Field, Perlis, Malaysia..

1 comment:

 
Copyright 2019 Reserved to Mama Adam Iman Design By Cik Nurfarah