Saturday 23 February 2019

RESIPI ROTI BAKAR TELUR

Assalamualaikum dan selamat bercuti ya.. Masuk ni dah minggu ketiga hari Sabtu saya akan masak menu kegemara saya ni. Menu yang sangat simple dan menyelerakan. Mari kita lihat bahan-bahan yang diperlukan dan cara memasaknya.

BAHAN-BAHANNYA:
2 keping roti ( saya guna Gardenia)
2 biji telur
Sedikit planta
Kicap
Serbuk lada hitam 

CARA MEMASAKNYA: 
1. Didihkan air untuk merebus telur separuh masak. Masukkan telur setelah air mendidih. Rebus telur selama 2 minit sahaja untuk mendapatkan telur separuh masak. Kalau lebih dari 2 minit anda tidak akan mendapat kualiti telur separuh masak yang diharapkan, hehe.. y so serius? Sebab banyak kali saya failed and end up telur saya beku dah.. Lepas 2 minit angkat dan toskan telur.
2. Sapu roti dengan planta dan bakar dalam kuali. Bakar ikut kesukaan anda k, siapa suka rangup boleh bakar sehingga garing.
3. Susun roti dalam bekas hidangan anda, pecahkan telur separuh masak di atasnya, kemudian letak serbuk lada hitam dan kicap. Siap!! Selamat mencuba dan selamat menjamu selera.


No comments:

Post a Comment

 
Copyright 2019 Reserved to Mama Adam Iman Design By Cik Nurfarah