Monday 11 March 2019

Doa Buat Anak-anakku

Assalamualaikum..

Anak-anak saya baru tidur. Seorang berumur 1 tahun 10 bulan dan seorang lagi berumur 3 tahun 11 bulan.. Raut wajah yang hampir sama, lirik senyum yang sama.. Pertama bernama Adam Ayish, kedua bernama Iman Harith. Sengaja saya beri nama yang lembut didengar, semoga besar nanti jadi lelaki budiman yang lembut tutur kata, tutur kata ja tau yang lembut bukan tingkah laku hehe.. Anda boleh lihat kedua-duanya di gambar profile saya, comel kan? Semua anak pun comel, lebih lagi di pandangan ibu bapa sendiri, hanya anak kitalah yang kita lihat paling comel di dunia..

Saya masih belum pasti bagaimana nak corakkan masa depan mereka, yang saya ada hanyalah perancangan. Kadang terfikir sempatkah aku melihat mereka membesar? Kerap juga saya berdoa agar dipanjangkan usia saya untuk melihat mereka membesar, semoga mereka tidak hilang kasih sayang seorang ibu di usia kecil ini. Sebab itu wahai para ibu, dalam kesibukan kita harus juga jaga kesihatan sendiri. Kalau bukan untuk diri sendiri, tetap kena jaga untuk anak-anak.

Apalah yang saya merepek di tengah-tengah malam ini. Entah siapa la yang akan membacanya hehe. Jom saya akhiri dengan ucapan selamat malam dan assalamualaikum buat semua yang tersesat ke laman ini. Terima kasih ya Allah, kerana nikmat nafas ini dapat kami melihat anak-anak kami tertidur pulas..

Sama tak kami?

No comments:

Post a Comment

 
Copyright 2019 Reserved to Mama Adam Iman Design By Cik Nurfarah